Opět tvořím. Tentokráte jste si odhlasovali návod „Jak na produktovky“

16.7. 2021Rehana1279x0

Jsem Tvůrce, a tak mockrát jednám impulzivně.⁣⁣
⁣Většina mých příspěvků, kurzů i podcastů vzniká tak, že mě prostě napadnou a já je musím ztvárnit.⁣⁣

Tentokrát to ale bylo úplně jinak. Možná i to je důvod, proč mám trochu obavy.⁣⁣
⁣⁣
Nápad, že vytvořím návod, jak si, třeba i v domácím prostředí, vytvořit produktové fotky, kterými se nebudete stydět prezentovat ať na webu nebo na sociálních sítích, ve mně zraje už hodně dlouhou dobu.⁣⁣
⁣Pro mě samotnou je to už roky obrovské téma.⁣⁣
⁣Vytvářela jsem se svým týmem oblečení, které bylo specializované především pro maminky, které nosily své děti v šátku nebo nosítku.⁣⁣
⁣To znamená, že potřebují spoustu věcí, které běžné oblečení neumí.⁣⁣
⁣⁣
Já byla tou, kdo měl ideu, jak má  daný kousek vypadat. S dítětem na břiše, na zádech, v těhotenství a nebo jako úplně běžný „bezdětný“ kousek šatníku.⁣ ⁣


Jsem tedy i tou, kdo má jasnou představu, jak chce produkt prezentovat a jak by měla fotka na zákazníka/zákaznici působit.⁣
⁣⁣

Fotky jsou, v dnešním online světě, prvním místem, kde se zákazník nebo zákaznice s vaším produktem seznámí. Jsou právě tím, co určuje, zda vzplane láska na první pohled nebo ne.⁣⁣

⁣Uvědomuji si jejich důležitost, a tak, sama za sebe, mám nejraději takové ty živé fotky. Kdy si reálný člověk oblékne reálnou bundu a fotografka (promiňte, i že píšu hlavně v ženském rodě, ale může to být, samozřejmě, i muž), která je stejně naladěná a je profík, udělá fotky, profesionálně zpracované a krásné.⁣⁣


⁣⁣
Jenže. Nastávají okamžiky kdy:⁣⁣

  • ⁣Máme už produkt vytvořený a můžeme jej nabízet.⁣⁣
  • ⁣Nebo máme prototyp a mohli bychom spustit předprodej.⁣⁣
  • ⁣Chceme ukázat světu co se chystá.⁣⁣
  • ⁣Chceme zákaznicím ukázat víc detailů, aby produkt lépe poznaly.⁣⁣

Ale⁣⁣

  • ⁣Fotograf/ka nemá čas.⁣⁣
  • ⁣Trvá delší dobu, než budou fotky zpracované.⁣⁣
  • ⁣Počasí nám nepřeje.⁣⁣
  • ⁣A mnoho dalších věcí, které nám mohou dobu zveřejnění produktu prodlužovat.⁣⁣

A to, když nám produkt leží na skladě a nikdo o něm neví, je velká škoda a  stojí to peníze…⁣⁣⁣⁣

V tu chvíli můžou přijít na řadu produktové fotky.⁣⁣
⁣Ale i ty jsou celkem specialitka.⁣⁣
⁣⁣
Já sama jsem zkoušela oslovit spoustu fotografů, zda by byli ochotni mi je fotit,⁣⁣
⁣ale narážela jsem stále na stejné problémy:⁣⁣

  • Neuměli produkt správně naaranžovat (specializace – nošení dětí)⁣⁣
  • ⁣Finální vzhled nevypadal tak, jak já chci, aby lidé vnímali že má vypadat.⁣⁣
  • ⁣Trvalo to hrozně dlouho.⁣⁣
  • ⁣Bylo to extrémně drahé.⁣⁣

⁣Mnoho fotografů mi to dokonce odmítlo. Protože neuměli navázat panenku na figurínu

Je to vlastně celkem pochopitelné.⁣⁣
⁣Focení produktovek není žádná sranda. Celá ta příprava, aranžování a focení je jen začátek. Ta největší zábava přichází v post produkci. Tedy následné úpravě v počítači.⁣⁣
⁣S tím si můžete klidně hrát i hodiny.⁣⁣
⁣Když si uvědomíte, že jsem ke každé fotce potřebovala 5 produktových fotek (zepředu, zezadu, s dítětem na břiše, s dítětem na zádech, těhotenskou), je vám jasné, že za pár korun to asi nebude…⁣⁣

A tak jsem se do toho pustila sama.

  • Poptala jsem se kamarádky fotografky, jak si mám naaranžovat figurínu a jak nastavit foťák.⁣⁣
  • ⁣Prohledala internet a z různých videí a fotografických kurzů si vytáhla to, co je pro mě důležité.⁣⁣
  • ⁣Skloubila výhody několika dostupných programů a aplikací.⁣⁣
  • ⁣A po mnoha, troufám si říct, že několika stovkách pokusů, dospěla k postupu, který mi funguje, a za jehož výsledky se, myslím, nemusím stydět.⁣⁣
    ⁣⁣
    V kurzu, který tvořím, vás tedy nejdu učit fotit.⁣⁣

⁣Jdu vám tak ukázat, jak si, třeba v domácím prostředí, udělat takové produktovky, které budete s klidným svědomím moci ukázat světu.

Kterými budete moci hrdě prezentovat sebe i svoji značku.⁣⁣
⁣Tento kurz vzniká proto, že vnímám, že, ačkoli velmi doporučuji obracet se ve specializovaných otázkách, jako jsou třeba fotografie, na odborníky a lidi, kteří to umí, přicházejí ve světě prodeje, výroby a marketingu našich produktů okamžiky, kdy si takovou pomoc nemůžeme nebo nechceme dovolit.⁣⁣
⁣⁣
Já sama jsem si prošla dlouhým vývojem a hledáním možností a nakonec jsem zakotvila u rozhodnutí, fotit a upravovat si produktové fotografie sama. ⁣⁣
⁣Upozorňuji, že nejsem fotografka. A nechci ani fotografům fušovat do řemesla. Nikdy jsem to nestudovala a všechny mé zkušenosti pocházejí z mé vlastní praxe, laického studia. Nekonečného dotazování, pokusů a omylů. ⁣⁣

⁣Jistě jsou i jiné, možná i lepší možnosti. Já vás tam naučím ten můj. Jedinečný a amatérský, ale plně funkční.⁣⁣ ⁣⁣⁣

A doporučím vám, abyste tyhle prima produktovky, kterými třeba svůj prodej odstartujete, doplnili skvělými „živými“ fotkami od profi fotografky/fotografa.

Možná si říkáte, proč to píšu teď a ne až ve chvíli, kdy Vám budu kurz představovat.⁣⁣⁣

⁣Mám k tomu víc důvodů:

  • Už jsem o něm řekla, a to je pro mě závazek jej dotvořit (už na něm pracuji)⁣⁣
  • ⁣Přijde mi fér a uctivé ke všem fotografům ujasnit, že opravdu nejdu nahrazovat jejich práci, které si nesmírně vážím⁣⁣
  • ⁣A taky vám chci říct, co se chystá. Kdybyste, náhodou, byli právě v situaci, kdy řešíte, jak na produktovky (ať už oblečení nebo čehokoli jiného) a nejste profík…⁣⁣
    ⁣⁣
    A odpověď na nevyřčenou otázku je: Pravděpodobně vám jej zpřístupním do konce července. Nebude vázaný na konkrétní termín a vstoupit do něj budete moci kdykoli, kdy se vám to bude hodit.
Jsem žena, tvůrkyně, máma jedné dcery a jednoho syna a úspěšná podnikatelka. Vytvořila jsem nádherný projekt Angel Wings>> , ve kterém jsem získala jedenáct let zkušeností s vedením textilní firmy. Pomáhám ženám postavit jejich módní či textilní projekt na pevné základy,  v souladu s jejich životními hodnotami. Jsem průvodkyní, rádkyní a mentorkou, na cestě ke svobodnému a úspěšnému podnikání. Více o mně si můžete přečíst tady>> , a nebo mi napište na info@rehana.cz
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů