Jsem Tvůrce, a tak mockrát jednám impulzivně.
Většina mých příspěvků, kurzů i podcastů vzniká tak, že mě prostě napadnou a já je musím ztvárnit.
Tentokrát to ale bylo úplně jinak. Možná i to je důvod, proč mám trochu obavy.
Nápad, že vytvořím návod, jak si, třeba i v domácím prostředí, vytvořit produktové fotky, kterými se nebudete stydět prezentovat ať na webu nebo na sociálních sítích, ve mně zraje už hodně dlouhou dobu.
Pro mě samotnou je to už roky obrovské téma.
Vytvářela jsem se svým týmem oblečení, které bylo specializované především pro maminky, které nosily své děti v šátku nebo nosítku.
To znamená, že potřebují spoustu věcí, které běžné oblečení neumí.
Já byla tou, kdo měl ideu, jak má daný kousek vypadat. S dítětem na břiše, na zádech, v těhotenství a nebo jako úplně běžný „bezdětný“ kousek šatníku.
Jsem tedy i tou, kdo má jasnou představu, jak chce produkt prezentovat a jak by měla fotka na zákazníka/zákaznici působit.
Jenže. Nastávají okamžiky kdy:
Ale
A to, když nám produkt leží na skladě a nikdo o něm neví, je velká škoda a stojí to peníze…
V tu chvíli můžou přijít na řadu produktové fotky.
Ale i ty jsou celkem specialitka.
Já sama jsem zkoušela oslovit spoustu fotografů, zda by byli ochotni mi je fotit,
ale narážela jsem stále na stejné problémy:
Mnoho fotografů mi to dokonce odmítlo. Protože neuměli navázat panenku na figurínu
Je to vlastně celkem pochopitelné.
Focení produktovek není žádná sranda. Celá ta příprava, aranžování a focení je jen začátek. Ta největší zábava přichází v post produkci. Tedy následné úpravě v počítači.
S tím si můžete klidně hrát i hodiny.
Když si uvědomíte, že jsem ke každé fotce potřebovala 5 produktových fotek (zepředu, zezadu, s dítětem na břiše, s dítětem na zádech, těhotenskou), je vám jasné, že za pár korun to asi nebude…
A tak jsem se do toho pustila sama.
Jdu vám tak ukázat, jak si, třeba v domácím prostředí, udělat takové produktovky, které budete s klidným svědomím moci ukázat světu.
Kterými budete moci hrdě prezentovat sebe i svoji značku.
Tento kurz vzniká proto, že vnímám, že, ačkoli velmi doporučuji obracet se ve specializovaných otázkách, jako jsou třeba fotografie, na odborníky a lidi, kteří to umí, přicházejí ve světě prodeje, výroby a marketingu našich produktů okamžiky, kdy si takovou pomoc nemůžeme nebo nechceme dovolit.
Já sama jsem si prošla dlouhým vývojem a hledáním možností a nakonec jsem zakotvila u rozhodnutí, fotit a upravovat si produktové fotografie sama.
Upozorňuji, že nejsem fotografka. A nechci ani fotografům fušovat do řemesla. Nikdy jsem to nestudovala a všechny mé zkušenosti pocházejí z mé vlastní praxe, laického studia. Nekonečného dotazování, pokusů a omylů.
A doporučím vám, abyste tyhle prima produktovky, kterými třeba svůj prodej odstartujete, doplnili skvělými „živými“ fotkami od profi fotografky/fotografa.
Možná si říkáte, proč to píšu teď a ne až ve chvíli, kdy Vám budu kurz představovat.
Mám k tomu víc důvodů: