takhle vypadá

vaše cesta od nápadu k první, vlastní, kolekci

Nápad

To je základ každého projektu

K idee vlastní kolekce oblečení nebo jiného výrobu vás nejspíš dovedl nějaký velký impulz.

  • Vám samotným něco na trhu chybí. Marně sháníte dobře padnoucí šaty, tričko, obojek pro psa. Možná najdete něco podobného, ale na 100% spokojeni nejste nikdy.
  • Pokud vytvoříte něco, do vyřeší problém či potřebu vám, existuje, jistě, mnoho vám podobných, kteří by něco podobného ocenili také.

Jaká je vaše motivace?

Jaký důvod vás přiměl vstoupit z vaší komfortní zóny a začít budovat své vlastní podnikání? Najděte ten plamen, to nadšení. To vás bude hnát dál i ve chvílích, kdy vše nebude jen procházka růžovou zahradou.

Co máte společného se svými budoucími zákazníky?

Není třeba vymýšlet, co váš zákazník chce nebo potřebuje. Pokud vydefinujete vaše důvody, proč jste zvolila právě tyhle produkty, stačí vám na sebe navázat ty, kteří to mají stejně jako vy.

Jak

Než se do podnikání pustíte po hlavě

je dobré si odpovědět na pár základních otázek, které vám ukážou, kam nasměrovat první kroky.

  • Kolik chcete/můžete do projektu investovat peněz. Od toho se odvíjí veškerá kalkulace a další plány.
  • Chcete vyrábět zboží na sklad a nebo na objednávku? Začnete s pár základními kousky a nebo rádi přemýšlíte ve velkém a potřebujete mít hned ucelenou nabídku v mnoha střizích a barvách?

Rozhodně ani nepřemýšlejte, že byste si to vyráběli sami

I kdybyste byla ta nejlepší krejčová na světě, nemůžete pokrýt ani setinu poptávky, kterou vaše revoluční myšlenka vyvolá. Máte omezený počet hodin a když se rozhodnete, že svůj čas budete věnovat vyrábění, nezbyde vám už vůbec žádný na propagaci, marketing, sociální sítě, komunikaci se zákazníky a už vůbec ne na nové nápady a myšlenky.

Výrobu zajišťuje šicí dílna nebo švadlena

Rozhodnutí, jestli švadlena či dílna, případně jak velká, budou záviset na množství plánované výroby a vašich konkrétních představách a možnostech.

Specifikace

Popište si svůj produkt 

Vemte si tužku a papír, nakreslete si střih, klidně úplně amatérsky a popište si ho do nejmenších detailů.

  • Co to vlastně je
  • Jaké jsou vaše speciální požadavky. Co je to, co jiné, podobné produkty nemají.
  • Co konkrétně jsou základí vlastosti, ze kterých neslevíte a které váš produkt odliší od konkurence.

Popište si každou drobnost

Tohle jsou informace, které budete předávat těm, kteří váš nápad zhmotní. Tedy oděvní konstruktérce a šicí dílně. Měli by tedy jasně a přesně pochopit, o co vám jde.

Materiál

Výběr vhodného materiálu

byste něměli uspěchat. 

Pokud nejste z oboru a v textilních materiálech se nevyznáte, nejpíš vám chvilku potrvá, než si vyberete ten pravý. 

Pro začátek si ujasněte, co od něj vlastně chcete. A za tím si pak jděte.

Promyslete si také, zda váš produtk bude obsahovat nějaké doplňky, štítky, etikety, drobnou galanterii ( zipy, knoflíky, patentky a podobně )

Vyberte si druh materiálu pro první produkty

Nemusíte být hned odborníkem na textil. Úplně bohatě vám postačí, když zjistíte, z jaké látky jsou vaše oblíbené šaty a zda je podobná tomu, z čeho mají být vaše produkty. Zaměříte se tedy na tento konrétní typ a všechno ostatní, prozatím, řešit nebudete.

Nakontaktujte dodavatele

Nechte si poslat vzorníky, barevnice a hlavně ceny, ať víte, s jakou částkou počítat v kalkulaci.

Objednejte si pár metrů pro ušití prototypu

Ideálně v látce stejné, nebo co nejvíce podobné tomu, z čeho mají být finální produkty.

Prototyp

První kousek, který je podle vašich představ

Vám vytvoří oděvní konstruktérka. To je váš člověk č. 1.

Vy za ní přijdete s nápadem, skicou nebo nějakým kouskem, od kterého se můžete odrazit a ona vám zpracuje střih ( ideálně přímo na vaši postavu ) a odšije první vzorek. 

Proto jste si v předchozíkm kroku specifikovala svou představu do posledního detailu. 

Ona má totiž následovat zadání. Vytvořit to tak, jak chcete vy.

Dobré vědět, abyste nebyli zklamaní

To, že někdo umí šít nebo je vyučená švadlena nebo krejčová ještě neznamená, že vám bude umět vymodelovat střih, který pak bude použitelný pro sériovou výrobu.

Testování

Otestujte si střih i materiál

To je část, která bývá často opomíjená nebo podceňovaná.

Pokud ovšem tvoříte úplně nový střih nebo jste vybrali materiál, se kterým nemáte žádné zkušenosti, je dobré si dát čas na jeho otestování v praxi.

  • Pokud to jde, noste prototyp jak nejvíce to jde. Nešetřete ho. Ať víte, jak se chová  pohybu, co udělá, když se zapotíte a podobně.
  • Materiál je dobré několikrát vyprat a zkusit i teplotu a programy, které pro něj nejsou určené. Klidně i sušičku.

Ustřihněte si kousek látky

A pak třeba dva nebo tři stejně velké kousky. Jeden vyperte tak, jak budete doporučovat, ideálně vícekrát. A další pak prožeňte všemi možnými pracími cykly. Ať víte, ja se chová, co udělá po vyprání a co se stane, když bude udržovaný nešetrně. Srovnávejte to s původním, nepraným vzorkem.

Velikosti

Říká se tomu stupňování

Ve chvíli, kdy máte vytvořený a vyzkoušený střih, předpokládejme na vaši postau, je na čase si říct, v jakých dalších velikostech budete produkty šít.

  • Pokud je prototyp velikosti M, pak budete stupňovat jak směrem nahoru tak dolu. 
  • Velikostí můžete mít tolik, kolik sami uznáte za vhodné. Můžete se však rozhodnout šít třeba jen tři. Nebo jednu - unverzální. Je to na vás.
  • Nikde není napsáno, jakou šířku a dýlku má mít která velikost. Tvoříte si je tedy vždycky podle sebe.

Velikosti se stupňují ručně, nebo digtálně

To už pak záleží na tom, kdo vám střihy vytváří, jaké má možnosti a co vlastně požaduje šicí dílna, která bude šít celou kolekci.

Šicí dílna

Výběr šicí dílny

Není to vždycky úplně jednoduché a pokud nepřicházíte z oboru, je dobré vědět, co máte od dílny chtít a jak s ní komunikovat.

  • Nechte si odšít vzorek podle prototpu, ať víte jak šicí dílna pracuje jak jsou rychlí a jakou kvalitu šití mají.
  • Po odšití vzorku by vám měla šicí dílna sdělit cenu za ušití podle tipu výrobku.
  • Pokud jste s kvalitou šití i cenou spokojeni, domluvte si, jaké mají volné kapacity a kdy můžete začít s výrobou.

Výběr šicí dílny může být proces

To, že má šicí dílna 20 let zkušeností ještě neznamená, že budou, hned na první dobou, umět ušít váš nový a unikátní produkt. Je možné, že se to budou chvilku učit. Mějte trpělivost a připomínkujte tak dlouho, dokud to nebude ono.

Stále se jedná o ruční práci

Trvejte na tom, aby vaše výrobky procházely výstupní kontrolou. Přesto se však může stát, že bude někde něco nedokonalého. Nebojte se práci reklamovat, pokud je to nutné. Většinou své chyby dokáží rychle opravit.

Cenotvorba

Správné stanovaní ceny je základ businessu

Ve chvíli, kdy máte všechny vstupní údaje, můžete vypočítat výrobní cenu.

Potřebujete k tomu vědět

  • Za kolik nakupujete materiál
  • Jakou máte spotřebu látky a doplňků na 1ks výrobku
  • Jaká je cena za ušití 1 ks výrobku
  • Kolik Vás bude stát balné a všechny "dárečky", které posíláte zákazníkovi

Bez správné kalkulace výrobní ceny se nepohnete z místa

Když znáte vstupní náklady, pak můžete určit i prodejní cenu a to jak pro koncového zákazníka tak pro případnou velkoobchodní spolupráci. Pamatujte na to, že marže, která vám zbyde, by měla pokrýt náklady na produkt, následný růst vaší značky, všechny poplatky, které potřebujete pro propagaci a prodej a ještě by vám měl zbýt dostatek pro vás samotné.

Plánování

Plánovat je potřeba pro objednání materiálu a komunikaci s výrobou

Je však zcela neoddělitelné od finančního plánování.

Když si vytvoříte tabulku, do které si zapíšete množství plánovaných výrobků pro první kolekci. Rozdělíte je podle typů, barev a velikostí, je dobré si tam přidat ještě sloupeček se spotřebou materiálu výslednou cenou.

Budete tak mít informace pro vás - kolik máte objednat materiálu a kolik vás to bude stát. A další, důležitá data, odtut poputujou na šicí dílnu - aby věděli, kolik kusů od barvy, velikosti a produktu budou skutečně šít.

Vytvořte si mustr

Dejte si tu práci a první tabulku si udělejte fakt pořádně a poctivě. V budoucnu ji budete jen kopírovat a upravovat. Také je dobré mít na jednom místě napsané ceny a spotřeby. Abyste je vždycky snadno našli.

Objednávka

Přichází čas na objednání materiálu a termínu výroby

Každý dodavatel má jiné termíny dodání. Je dobré s tím počítat a navázato to na kapacitní možnosti dílny.

  • Pokud je to možné, nechte si, raději, trochu rezervu. Je to živý organizmus a má mnoho částí. Tak ať pak nejste zbytečně ve stresu že nestíháte.
  • Množství materiálu vždycky raději zaokrouhlete směrem nahoru. Může se stát, že bude nějaký vadný kus nebo pár kazových metrů. Je lepší mít rezervu.

Poptejte si dostupnost

Než se bezhlavě zamilujete do nějakého vzoru nebo barvy materiálu, poptejte se, zda jej mají v dostatečném množství skladem. Některé látky se drží na skladě, jiné se doplňují postupně a nebo taky vůbec.

Zjistěte si dopředu časové možnosti dílny

Do budoucna je dokonce dobré se s dílnou domluvit dopředu, pro ušití další části kolekce, aby s vámi počítali a měli na vás volnou kapacitu.

Výroba

Všechno je nachystáno, jde se šít

Šicí dílna po vás bude chtít

  • Kompletní střihy ve všech velikostech
  • Prototyp, ideálně přesně takový, jaký má být finální produkt.
  • Technické požadavky, pokud nějaké máte
  • Látky, galanterii, nitě, cedulky a vše potřebné pro daný produkt
  • Velikostní štítky, pracá symboly a cedulky s vaším logem

Požadujte termíny

V textilní branži VŹDYCKY chtějte vědět termíny. Do kdy bude zboží ušité. Kdy si jej budete moct převzít.

Můžete si vyžádat kusy pro focení

To vřele doporučuji, i když se dílna bude asi trochu cukat. Pro vás to ale znamená, že budete mít možnost vytvořit si materiály pro propagaci včas. Možná dokonce začít komunikovat se zákazníky dřív, než budete mít zboží u sebe na skladě.

Balení

Můžete se domluvit s dílnou a vaše produkty vám přjidou úhledně poskládané v sáčcích nebo krabičkách a nebo si je necháte poslat, třeba jen přehnuté napůl, aby se nezmačkaly, a budete si je skládat a balit samy. To je jen na vás. Každopádně by dílna tuhle informaci měla mít.

Prodej

A teď začíná ta pravá legrace

Pokud jste do svého tvoření zapojili sociální sítě, kamarády a známé a už se ví, že něco nového vzniká, může se stát, že první objednávky přijdou prakticky okamžitě.

Pokud mohu doporučit, budujte si svou komunitu, svůj kmen, co nejdříe to je možné. 

Můžete pracovat s efektem tajemství, ale mohlo by se stát, že budete zlamané, že svj produkt s velkýma famfárama vypustíte do světa, ale nic se nestane. Protože o tom nikdo neví. Pokud už se nacházíte v této fázi, můžete přejít rovnou do mé Marketingové pokladnice "Jak propagovat úspěšnou módní značku."

Pokud ale vaše produkty teprve vznikají nebo vzniknout mají, pokračujte dále...

Jste rozhodnuti jít do akce a vytvořit svou první kolekci?

Je mi jasné, že tenhle průvodce, který jste právě dočetli, vás nalákal, namotivoval a, nejspíš, vám ujasnil, odkud a kam směřujete. Přesto však cítíte, že pořebujete víc.

Víc informací o jednotlivých krocích

Podrobnější plán cesty

Jasné a úkoly, splnitelné cíle a nasměrování, krok za krokem

Pomoc, podporu a možnost se zeptat, když nevíte

Také se vám mohou hodit

Rady, jak nakontaktovat jednotlivé články řetězce

Co kdy řešit, objednat, domluvit, aby to nakonec do sebe všechno parádně zaklaplo

Vědět, jak máte komunikovat s technoložkou/konstruktérkou, aby vznikl prototyp podle vašich představ

Vědět, jak máte komunikovat s technoložkou/konstruktérkou, aby vznikl prototyp podle vašich představ

Mít dostatek informací pro komunikaci s šicí dílnou. Vědět, co od nich můžete chtít a co máte vyžadovat

A ještě něco, co má cenu větší,  než hrnec zlata:

  • Kontakty, na mé, osvědčené, dodavatele látek, galaterie a všech oděvních doplňků
  • Doporučení na šicí dílny, technology, tiskaře

Tohle vám může ušetřit roky marných pokusů a hledání správných lidí!

Nesčetněkrát jsem se potkala s lidmi, kteří měli skvělý nápad, odhodlání, chuť i odvahu k realizaci, ale po několika letech marné snahy svůj sen vzdali. A přitom by stačilo mít pár základních informací. Vědět koho hledám a co od něj chci.

Mám tu pro vás jedinečný online kurz

MOJE ZNAČKA OBLEČENÍ

Ve kterém se dozvíte, jak vyrobit svojí vlastní značku oblečení. Od nápadu po první kolekci. Přehledně. Krok za krokem. S mojí plnou podporou.

Celý proces výroby si projdeme v následujících šesti krocích:

1. Vyspecifikujete si svůj produkt

Určíte si, co vlastně bude obsahovat vaše první kolekce a jak dojdete k finálnímu množství, se kterými začnete.

Váš produkt si společne vydefinujeme a popíšeme. Najdeme v něm to, co jej oddělujie od všech ostatních a pak vám ukážu, jak to celé napasovat na vaše finanční a kapacitní možnosti.

Ukážu vám, ve které chvíli je důležité, abyste začali být značka, jak zvolit logo a co všechno chtít od grafičky, když vytváříte svou první identitu jako módní tvůrce.

Zjistíte, co všechno potřebujete vyřídit a domluvit ještě před tím, než se pustíte do výroby. Co všechno legislativa žádá a co je dobré si pohlídat.

Po absolovávní tohoto modulu budete vědět :

Jak bude vypadat vaše první kolekce

Kolik druhů, barev a velikostí bude skutečně obsahovat

Jak se vytvoříte svou vlastní skutečnou ZNAČKU

Vymyslíte si dokonalý název a budete mít jasno ohledně loga

Kdo bude vaše produkty šít a jak je chcete prodávat

Protože od toho se odvynou všechny další kroky

2. Zorientujete se v textilních materiálech

Povím vám, jak vybírat ty nejlepší látky pro vaše produkty. Jak komunikovat s dodavateli a vyjednat si ty nejlepší podmínky.

Budete mít přehled a jasnou představu o tom, co chcete a dostatek argumentů pro tu nejlepší komunikci se svými budoucími klienty. 

Chtějte to nejlepší! A nedělejte kompromisy. 

Jako třešničku na dortu

Vám zde přidávám přehledný seznam mých osvědčených dodavatelů látek, galanterie a dalších módních doplňků.

Po absolovávní tohoto modulu budete mít jasno:

Jak a od koho nakupovat látky a galanterii

Jak komunikovat s dodavateli a získat ty nejlepší podmínky

Zorientujete se v textilních materiálech

Vyberete si ideální látku pro váš jedinečný produkt

Získáte všechny mé kontakty

Které mám ověřené a které jsem pro vás střádala 13 let

3. Zjistíte jak vytvořit prototyp a velikostní řadu

Tvorba prototypu je část, na které shoří velké množství lidí. Je třeba vědět, kdo vám jej vykonstruuje a také, co od takového člověka vlastně máte/můžete chtít.

Má to svoje pravidla, které je dobré znát. Pak může všechno klapnout snadno a rychle.

A nebo se v tom můžete plácat a ztratit tak, klidně, i několik let...

Tyhle pravidla vám tu sdělím. A také vám povím, jak získáte celou velikostní řadu a jak budoucí produkt pořádně otestovat.

V tomto modulu získáte :

Kontakty na oděvní konstruktérky

A informace o tom, jak s nima komunikovat a co od nich chtít

Informaci, jak dojdete k celé velikostní řadě

Kdo vám ji vytvoří a na co si dát při stupňování pozor, a jak psát velikostní tabulky

Osvědčené rady, jak produkt pořádně otestovat

Ještě před tím, než jich ušijete desítky či stovky s chybou, kterou nejde napravit

4. Spočítáte si správně ceny

Projdeme společně všechny položky, se kterými je třeba počítat v kalkulaci výrobní ceny.

Ukážu vám, jak pracovat s marží a velkoobchodními cenami. 

Dostanete ode mě kouzelnou tabulku, do které si napíšete cenu, za kterou váš produkt vyrobíte a ona vám vypočítá částku, za kterou jej pak máte (minimálně) prodávat.

Předá vám také své připravené tabulky pro business plán s vysvětlivkama, jak s ním pracovat.

V tomto modulu se naučíte: 

Jak kalkulovat výrobní cenu

Co všechno je do ní započítáno a jaké náklady sledovat

Spočítat si prodejní cenu

Včetně cen pro případné velkoobchodní spolupráce a partnery

Základy finančního plánování

Pro promyšlené plánování vašeho projektu

5. Začnete plánovat

Tohle je část, kterou s klientkama probírám krok za krokem. 

Vyplňujeme, počítáme, odečítáme, měníme. Tak dlouho, než se nám ukážou počty, se kterými jsou spokojené. Které jsou v souladu s jejich finančními možnostmi a podmínkami šicí dílny. 

V této části vám dám k dispozici tabulky, které jsem roky ladila k dokonalosti a které vám budou nádherně sloužit už napořád. 

Ukážu vám, jak s nimi pracovat a jak dojít k informacím, které budete potřebovat pro objednávku materiálu, doplňků a pro předání podkladů šicí dílně.

V tomto modulu si vytvřoříte :

Přehlednou tabulku s rozpisem spotřeb a nákladů

Abyste měli hned od začátku vše na jednom místě a vždy věděli, kde to najdete

Přehledný plán produktů, včetně variant a velikostí

Který vám jednoduše ukáže počty pro objednání materiálu a kolik vás to bude stát

Šablonu, která vám bude sloužit už napořád

Jakmile si jednou tabulky vytvoříte, budete je už jen kopírovat a používat znova

6. Necháte si vyrobit svou první, vlastní, kolekci 

Provedu vás branou textilní výroby.

Vysvětlím vám celý proces výroby od A do Z a povím vám všechno co vím a co vám usnadní komunikaci s šicí dílnou.

Předám vám přehledný a jasný check list, který se vám bude hodit při objednávce ušití vaší vlastní kolekce. To proto, abyste nebylo zaskočeni a věděli, co můžete požadovat a co si pohlídat. 

Dost často se, totiž, klientky ocitnou bezbranné a nevědomé před těmi, kteří jsou mazáci ve svém oboru a vlastně vůbec neví, jak dojít ke společné, oboustranné spokojenosti.

I tady vám přidám velký bonus

Dostanete tipy a kontakty na mnou osvědčené šicí dílny a také inspiraci, jak hledat další, ve vašm okolí.

Po absolvování tohoto modulu budete umět:

Vybrat si šicí dílnu

Takovou, která vám bude vyhoovat bude umět vaše produkty správně ušít

Nechat si od dílny odšít vzorky

Abyste věděli, jak šijí a jaké mají ceny za práci

Objednat si výrobu vaší kolekce

Předat jim všechny potřebné podklady a dojít ke svému cíli

Všechno, co se v tomto kurzu dozvíte, jsou jedinečné informace, které jsem sbírala, svou vlastní zkušeností, téměř 13 let.

Troufám si tvrdit, že je takhle uceleně a přehledně nikde jinde nenajdete.

Provedu vás, krok za krokem, od nápadu po vaši první, vlastní kolekci.

  • Ušetříte moře času za marné hledání a učení se pokusy a omyly
  • Nebudete muset zbytečně vyhazovat peníze oknem za vzorky, které nejsou, OPĚT, podle vašich představ. 
  • Vyhnete se frustraci a možnému vyhoření z neustálých neúspěchů a komplikací na vaší cestě.
  • Budete mít mou podporu a vedení v každém okamžuku vaší cesty

U každého modulu najdete okénko, do kterého můžete napsat jakýkoli dotaz. Ten přijde mě, neveřejně, do mé emailové schránky a já vám na něj, osobně odpovím. Kdykoli, když budete potřebovat poradit.

Kdybych měla hodnotu obsahu tohoto kurzu reálně nacenit, pohybovali bychom se v šesticiferných částkách.

Já však cítím, že by měl být dostupný pro každou tvůrkyni i tvůrce, který se rozhodl vytvořit si vlastní módní značku. 

Cenu jsem tedy stanovila 39 990 Kč 

včetně DPH

První z vás jej však mohou získat za zaváděcí cenu 14.990 Kč včetně DPH

s možností, rozdělit si platbu na dvě splátky

jsem Rehana,

podnikatelka s jedenáctiletou praxí s vedením textilní výrobní firmy. Dnes mentorka módních tvůrců.

Prošla jsem veškerými procesy, od vytváření produktu přes plánování, výrobu, marketing a obchod, včetně expanze do 36 zemí světa. Zaměstnávala jsem 20 žen a naučila se výzvy přijímat i pouštět.

Pomáhám ženám postavit jejich módní či textilní projekt na pevné základy, 
v souladu s jejich životními hodnotami.

Jsem průvodkyní, rádkyní a mentorkou, na cestě ke svobodnému a úspěšnému podnikání.

Možná vás ještě zajímá:

Na jak dlouho budu mít přístupy do kurzu?

Přístupy vám zůstanou od zaplacení vaší objednávky už napořád. Budete tak mít přístup k veškerým aktualizacím.

Nejsem z textilního oboru, je kurz pro mě?

Ano, ano, třikrát ano. Nemusíte být z oboru ani expert na textil. Dokonce nemusíte umět přišít ani knoflík Všechny zákulisí vám tu ukážu. Zorientujete se a budete vědět přesně, jak se v textilní výrobě pohybovat.

Co když budu mít nějaké dotazy?

Pod každým videem najdete okýnko, do kterého můžete napsat svůj dotaz. Ten pak přijde do mé emailové schránky a já vám na něj v průběhu následujících dní odpovím.

Otevřou se mi všechny moduly naráz?

Ano. Jakmile vstoupíte do kurzu, budete mít přístup ke všem modulům bez omezení. Pokud ale začínáte, doporučuji jít krok za krokem a nepřeskakovat.

Dozvím se zde také něco o prodeji a marketingu?

V tomto kurzu se zabýváme výhraně výrobou a tématy s ní spojenými. Pokud vás zajímá prodej a marketing, doporučuji vstoupit do Marketingové pokladnice jak propagovat úspěšnou módní značku.

Vstupte do světa módních značek tudy:

Máte ještě nějaké dotazy? Napište mi na můj email:


info@rehana.cz