takhle vypadá
vaše cesta od nápadu k první, vlastní, kolekci
Nápad
To je základ každého projektu
K idee vlastní kolekce oblečení nebo jiného výrobu vás nejspíš dovedl nějaký velký impulz.
- Vám samotným něco na trhu chybí. Marně sháníte dobře padnoucí šaty, tričko, obojek pro psa. Možná najdete něco podobného, ale na 100% spokojeni nejste nikdy.
- Pokud vytvoříte něco, do vyřeší problém či potřebu vám, existuje, jistě, mnoho vám podobných, kteří by něco podobného ocenili také.
Jaká je vaše motivace?
Co máte společného se svými budoucími zákazníky?
Jak
Než se do podnikání pustíte po hlavě
je dobré si odpovědět na pár základních otázek, které vám ukážou, kam nasměrovat první kroky.
- Kolik chcete/můžete do projektu investovat peněz. Od toho se odvíjí veškerá kalkulace a další plány.
- Chcete vyrábět zboží na sklad a nebo na objednávku? Začnete s pár základními kousky a nebo rádi přemýšlíte ve velkém a potřebujete mít hned ucelenou nabídku v mnoha střizích a barvách?
Rozhodně ani nepřemýšlejte, že byste si to vyráběli sami
Výrobu zajišťuje šicí dílna nebo švadlena
Specifikace
Popište si svůj produkt
Vemte si tužku a papír, nakreslete si střih, klidně úplně amatérsky a popište si ho do nejmenších detailů.
- Co to vlastně je
- Jaké jsou vaše speciální požadavky. Co je to, co jiné, podobné produkty nemají.
- Co konkrétně jsou základí vlastosti, ze kterých neslevíte a které váš produkt odliší od konkurence.
Popište si každou drobnost
Materiál
Výběr vhodného materiálu
byste něměli uspěchat.
Pokud nejste z oboru a v textilních materiálech se nevyznáte, nejpíš vám chvilku potrvá, než si vyberete ten pravý.
Pro začátek si ujasněte, co od něj vlastně chcete. A za tím si pak jděte.
Promyslete si také, zda váš produtk bude obsahovat nějaké doplňky, štítky, etikety, drobnou galanterii ( zipy, knoflíky, patentky a podobně )
Vyberte si druh materiálu pro první produkty
Nakontaktujte dodavatele
Objednejte si pár metrů pro ušití prototypu
Prototyp
První kousek, který je podle vašich představ
Vám vytvoří oděvní konstruktérka. To je váš člověk č. 1.
Vy za ní přijdete s nápadem, skicou nebo nějakým kouskem, od kterého se můžete odrazit a ona vám zpracuje střih ( ideálně přímo na vaši postavu ) a odšije první vzorek.
Proto jste si v předchozíkm kroku specifikovala svou představu do posledního detailu.
Ona má totiž následovat zadání. Vytvořit to tak, jak chcete vy.
Dobré vědět, abyste nebyli zklamaní
Testování
Otestujte si střih i materiál
To je část, která bývá často opomíjená nebo podceňovaná.
Pokud ovšem tvoříte úplně nový střih nebo jste vybrali materiál, se kterým nemáte žádné zkušenosti, je dobré si dát čas na jeho otestování v praxi.
- Pokud to jde, noste prototyp jak nejvíce to jde. Nešetřete ho. Ať víte, jak se chová pohybu, co udělá, když se zapotíte a podobně.
- Materiál je dobré několikrát vyprat a zkusit i teplotu a programy, které pro něj nejsou určené. Klidně i sušičku.
Ustřihněte si kousek látky
Velikosti
Říká se tomu stupňování
Ve chvíli, kdy máte vytvořený a vyzkoušený střih, předpokládejme na vaši postau, je na čase si říct, v jakých dalších velikostech budete produkty šít.
- Pokud je prototyp velikosti M, pak budete stupňovat jak směrem nahoru tak dolu.
- Velikostí můžete mít tolik, kolik sami uznáte za vhodné. Můžete se však rozhodnout šít třeba jen tři. Nebo jednu - unverzální. Je to na vás.
- Nikde není napsáno, jakou šířku a dýlku má mít která velikost. Tvoříte si je tedy vždycky podle sebe.
Velikosti se stupňují ručně, nebo digtálně
Šicí dílna
Výběr šicí dílny
Není to vždycky úplně jednoduché a pokud nepřicházíte z oboru, je dobré vědět, co máte od dílny chtít a jak s ní komunikovat.
- Nechte si odšít vzorek podle prototpu, ať víte jak šicí dílna pracuje jak jsou rychlí a jakou kvalitu šití mají.
- Po odšití vzorku by vám měla šicí dílna sdělit cenu za ušití podle tipu výrobku.
- Pokud jste s kvalitou šití i cenou spokojeni, domluvte si, jaké mají volné kapacity a kdy můžete začít s výrobou.
Výběr šicí dílny může být proces
Stále se jedná o ruční práci
Cenotvorba
Správné stanovaní ceny je základ businessu
Ve chvíli, kdy máte všechny vstupní údaje, můžete vypočítat výrobní cenu.
Potřebujete k tomu vědět
- Za kolik nakupujete materiál
- Jakou máte spotřebu látky a doplňků na 1ks výrobku
- Jaká je cena za ušití 1 ks výrobku
- Kolik Vás bude stát balné a všechny "dárečky", které posíláte zákazníkovi
Bez správné kalkulace výrobní ceny se nepohnete z místa
Plánování
Plánovat je potřeba pro objednání materiálu a komunikaci s výrobou
Je však zcela neoddělitelné od finančního plánování.
Když si vytvoříte tabulku, do které si zapíšete množství plánovaných výrobků pro první kolekci. Rozdělíte je podle typů, barev a velikostí, je dobré si tam přidat ještě sloupeček se spotřebou materiálu výslednou cenou.
Budete tak mít informace pro vás - kolik máte objednat materiálu a kolik vás to bude stát. A další, důležitá data, odtut poputujou na šicí dílnu - aby věděli, kolik kusů od barvy, velikosti a produktu budou skutečně šít.
Vytvořte si mustr
Objednávka
Přichází čas na objednání materiálu a termínu výroby
Každý dodavatel má jiné termíny dodání. Je dobré s tím počítat a navázato to na kapacitní možnosti dílny.
- Pokud je to možné, nechte si, raději, trochu rezervu. Je to živý organizmus a má mnoho částí. Tak ať pak nejste zbytečně ve stresu že nestíháte.
- Množství materiálu vždycky raději zaokrouhlete směrem nahoru. Může se stát, že bude nějaký vadný kus nebo pár kazových metrů. Je lepší mít rezervu.
Poptejte si dostupnost
Zjistěte si dopředu časové možnosti dílny
Výroba
Všechno je nachystáno, jde se šít
Šicí dílna po vás bude chtít
- Kompletní střihy ve všech velikostech
- Prototyp, ideálně přesně takový, jaký má být finální produkt.
- Technické požadavky, pokud nějaké máte
- Látky, galanterii, nitě, cedulky a vše potřebné pro daný produkt
- Velikostní štítky, pracá symboly a cedulky s vaším logem
Požadujte termíny
Můžete si vyžádat kusy pro focení
Balení
Prodej
A teď začíná ta pravá legrace
Pokud jste do svého tvoření zapojili sociální sítě, kamarády a známé a už se ví, že něco nového vzniká, může se stát, že první objednávky přijdou prakticky okamžitě.
Pokud mohu doporučit, budujte si svou komunitu, svůj kmen, co nejdříe to je možné.
Můžete pracovat s efektem tajemství, ale mohlo by se stát, že budete zlamané, že svj produkt s velkýma famfárama vypustíte do světa, ale nic se nestane. Protože o tom nikdo neví. Pokud už se nacházíte v této fázi, můžete přejít rovnou do mé Marketingové pokladnice "Jak propagovat úspěšnou módní značku."
Pokud ale vaše produkty teprve vznikají nebo vzniknout mají, pokračujte dále...
Jste rozhodnuti jít do akce a vytvořit svou první kolekci?
Je mi jasné, že tenhle průvodce, který jste právě dočetli, vás nalákal, namotivoval a, nejspíš, vám ujasnil, odkud a kam směřujete. Přesto však cítíte, že pořebujete víc.
Víc informací o jednotlivých krocích
Podrobnější plán cesty
Jasné a úkoly, splnitelné cíle a nasměrování, krok za krokem
Pomoc, podporu a možnost se zeptat, když nevíte
Také se vám mohou hodit
Rady, jak nakontaktovat jednotlivé články řetězce
Co kdy řešit, objednat, domluvit, aby to nakonec do sebe všechno parádně zaklaplo
Vědět, jak máte komunikovat s technoložkou/konstruktérkou, aby vznikl prototyp podle vašich představ
Vědět, jak máte komunikovat s technoložkou/konstruktérkou, aby vznikl prototyp podle vašich představ
Mít dostatek informací pro komunikaci s šicí dílnou. Vědět, co od nich můžete chtít a co máte vyžadovat
A ještě něco, co má cenu větší, než hrnec zlata:
- Kontakty, na mé, osvědčené, dodavatele látek, galaterie a všech oděvních doplňků
- Doporučení na šicí dílny, technology, tiskaře
Tohle vám může ušetřit roky marných pokusů a hledání správných lidí!
Nesčetněkrát jsem se potkala s lidmi, kteří měli skvělý nápad, odhodlání, chuť i odvahu k realizaci, ale po několika letech marné snahy svůj sen vzdali. A přitom by stačilo mít pár základních informací. Vědět koho hledám a co od něj chci.
Mám tu pro vás jedinečný online kurz
MOJE ZNAČKA OBLEČENÍ
Ve kterém se dozvíte, jak vyrobit svojí vlastní značku oblečení. Od nápadu po první kolekci. Přehledně. Krok za krokem. S mojí plnou podporou.
Celý proces výroby si projdeme v následujících šesti krocích:
1. Vyspecifikujete si svůj produkt
Určíte si, co vlastně bude obsahovat vaše první kolekce a jak dojdete k finálnímu množství, se kterými začnete.
Váš produkt si společne vydefinujeme a popíšeme. Najdeme v něm to, co jej oddělujie od všech ostatních a pak vám ukážu, jak to celé napasovat na vaše finanční a kapacitní možnosti.
Ukážu vám, ve které chvíli je důležité, abyste začali být značka, jak zvolit logo a co všechno chtít od grafičky, když vytváříte svou první identitu jako módní tvůrce.
Zjistíte, co všechno potřebujete vyřídit a domluvit ještě před tím, než se pustíte do výroby. Co všechno legislativa žádá a co je dobré si pohlídat.
Po absolovávní tohoto modulu budete vědět :
Jak bude vypadat vaše první kolekce
Jak se vytvoříte svou vlastní skutečnou ZNAČKU
Kdo bude vaše produkty šít a jak je chcete prodávat
2. Zorientujete se v textilních materiálech
Povím vám, jak vybírat ty nejlepší látky pro vaše produkty. Jak komunikovat s dodavateli a vyjednat si ty nejlepší podmínky.
Budete mít přehled a jasnou představu o tom, co chcete a dostatek argumentů pro tu nejlepší komunikci se svými budoucími klienty.
Chtějte to nejlepší! A nedělejte kompromisy.
Jako třešničku na dortu
Vám zde přidávám přehledný seznam mých osvědčených dodavatelů látek, galanterie a dalších módních doplňků.
Po absolovávní tohoto modulu budete mít jasno:
Jak a od koho nakupovat látky a galanterii
Zorientujete se v textilních materiálech
Získáte všechny mé kontakty
3. Zjistíte jak vytvořit prototyp a velikostní řadu
Tvorba prototypu je část, na které shoří velké množství lidí. Je třeba vědět, kdo vám jej vykonstruuje a také, co od takového člověka vlastně máte/můžete chtít.
Má to svoje pravidla, které je dobré znát. Pak může všechno klapnout snadno a rychle.
A nebo se v tom můžete plácat a ztratit tak, klidně, i několik let...
Tyhle pravidla vám tu sdělím. A také vám povím, jak získáte celou velikostní řadu a jak budoucí produkt pořádně otestovat.
V tomto modulu získáte :
Kontakty na oděvní konstruktérky
Informaci, jak dojdete k celé velikostní řadě
Osvědčené rady, jak produkt pořádně otestovat
4. Spočítáte si správně ceny
Projdeme společně všechny položky, se kterými je třeba počítat v kalkulaci výrobní ceny.
Ukážu vám, jak pracovat s marží a velkoobchodními cenami.
Dostanete ode mě kouzelnou tabulku, do které si napíšete cenu, za kterou váš produkt vyrobíte a ona vám vypočítá částku, za kterou jej pak máte (minimálně) prodávat.
Předá vám také své připravené tabulky pro business plán s vysvětlivkama, jak s ním pracovat.
V tomto modulu se naučíte:
Jak kalkulovat výrobní cenu
Spočítat si prodejní cenu
Základy finančního plánování
5. Začnete plánovat
Tohle je část, kterou s klientkama probírám krok za krokem.
Vyplňujeme, počítáme, odečítáme, měníme. Tak dlouho, než se nám ukážou počty, se kterými jsou spokojené. Které jsou v souladu s jejich finančními možnostmi a podmínkami šicí dílny.
V této části vám dám k dispozici tabulky, které jsem roky ladila k dokonalosti a které vám budou nádherně sloužit už napořád.
Ukážu vám, jak s nimi pracovat a jak dojít k informacím, které budete potřebovat pro objednávku materiálu, doplňků a pro předání podkladů šicí dílně.
V tomto modulu si vytvřoříte :
Přehlednou tabulku s rozpisem spotřeb a nákladů
Přehledný plán produktů, včetně variant a velikostí
Šablonu, která vám bude sloužit už napořád
6. Necháte si vyrobit svou první, vlastní, kolekci
Provedu vás branou textilní výroby.
Vysvětlím vám celý proces výroby od A do Z a povím vám všechno co vím a co vám usnadní komunikaci s šicí dílnou.
Předám vám přehledný a jasný check list, který se vám bude hodit při objednávce ušití vaší vlastní kolekce. To proto, abyste nebylo zaskočeni a věděli, co můžete požadovat a co si pohlídat.
Dost často se, totiž, klientky ocitnou bezbranné a nevědomé před těmi, kteří jsou mazáci ve svém oboru a vlastně vůbec neví, jak dojít ke společné, oboustranné spokojenosti.
I tady vám přidám velký bonus
Dostanete tipy a kontakty na mnou osvědčené šicí dílny a také inspiraci, jak hledat další, ve vašm okolí.
Po absolvování tohoto modulu budete umět:
Vybrat si šicí dílnu
Nechat si od dílny odšít vzorky
Objednat si výrobu vaší kolekce
Všechno, co se v tomto kurzu dozvíte, jsou jedinečné informace, které jsem sbírala, svou vlastní zkušeností, téměř 13 let.
Troufám si tvrdit, že je takhle uceleně a přehledně nikde jinde nenajdete.
Provedu vás, krok za krokem, od nápadu po vaši první, vlastní kolekci.
- Ušetříte moře času za marné hledání a učení se pokusy a omyly
- Nebudete muset zbytečně vyhazovat peníze oknem za vzorky, které nejsou, OPĚT, podle vašich představ.
- Vyhnete se frustraci a možnému vyhoření z neustálých neúspěchů a komplikací na vaší cestě.
- Budete mít mou podporu a vedení v každém okamžuku vaší cesty
U každého modulu najdete okénko, do kterého můžete napsat jakýkoli dotaz. Ten přijde mě, neveřejně, do mé emailové schránky a já vám na něj, osobně odpovím. Kdykoli, když budete potřebovat poradit.
Kdybych měla hodnotu obsahu tohoto kurzu reálně nacenit, pohybovali bychom se v šesticiferných částkách.
Já však cítím, že by měl být dostupný pro každou tvůrkyni i tvůrce, který se rozhodl vytvořit si vlastní módní značku.
Cenu jsem tedy stanovila 39 990 Kč
včetně DPH
První z vás jej však mohou získat za zaváděcí cenu 14.990 Kč včetně DPH
s možností, rozdělit si platbu na dvě splátky
jsem Rehana,
podnikatelka s jedenáctiletou praxí s vedením textilní výrobní firmy. Dnes mentorka módních tvůrců.
Prošla jsem veškerými procesy, od vytváření produktu přes plánování, výrobu, marketing a obchod, včetně expanze do 36 zemí světa. Zaměstnávala jsem 20 žen a naučila se výzvy přijímat i pouštět.
Pomáhám ženám postavit jejich módní či textilní projekt na pevné základy,
v souladu s jejich životními hodnotami.
Jsem průvodkyní, rádkyní a mentorkou, na cestě ke svobodnému a úspěšnému podnikání.
Možná vás ještě zajímá:
Na jak dlouho budu mít přístupy do kurzu?
Nejsem z textilního oboru, je kurz pro mě?
Co když budu mít nějaké dotazy?
Otevřou se mi všechny moduly naráz?
Dozvím se zde také něco o prodeji a marketingu?
Vstupte do světa módních značek tudy:
Máte ještě nějaké dotazy? Napište mi na můj email:
info@rehana.cz